Lättnad...

Efter väldigt mycket övervägande har jag nu fattat ett beslut. Egentligen va det inte ett så svårt beslut men min vilja att fortsätta gjorde det svårt. Jag hoppar över praktiken och tar igen den vid ett senare tillfälle.

Ringde till skolan innan och de tyckte jag gjorde helt rätt. När ja la på va det en sådan lättnad att tårarna kom. Så skönt det kändes när allt bara lättade och jag nu kan njuta av att vara "ledig" och koncentrera mig på att tentaplugga istället!
Så nu har jag några obligatoriska saker i skolan och så där bara annars kan jag sköta skolan hemifrån. Då kan jag lyssna på kroppen och samtidigt hinna få gjort lite av alla saker som ska göras innan bebis kommer. Hade jag fortsatt praktiken hade jag nog varit slutkörd redan innan han/hon kommer. Nu kan ja fokusera på mig själv. Ska bli väldigt skönt att vara hemma med mogge och känna att man har tid för honom också:)

Självklart kommer det bli tufft att ta igen denna praktiken senare när man har barn och så där men det löser sig. De gör det alltid. Just nu känner jag att detta inte fungerade och så är jag tvungen att handla efter det. En sak i taget så blir det bra:) nu ska jag fixa med en massa tråkiga ärenden som jag nu har tid att ta tag i!:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0