föräldragrupp

igår var vi på besök hos barnmorskan och efter det va vi på föräldragruppen där vi pratade om förlossningen.
besöket gick bra.. blodtrycket va bra, järnvärdet lite lågt men det är ju vanligt, SF-måttet va bra och så fick vi ju lyssna på hjärtljuden som låg på 130 denna gången. om man ska tro på myterna om könen så tyder ju det på kille allt mer och mer. men vi får se om ett par månader vad det är för en liten en som tittar ut :D

min barnmorska är ju informerad om läget i skolan och ja får så dåligt samvete varje gång ja går där ifrån.. hon tycker nog att ja ska hoppa praktiken och börja tänka på mig själv och lyssna på kroppen. och varje gång ja är där så känns det som en självklarhet men sen så vill man ha den avklarad så tänker man att man ska köra på ett tag till. Men har varit helt slut efter den dagen jag va på praktiken. ryggvärken satt kvar till i går och ja kom knappt upp från britsen hos barnmorskan. Men ja går tid måndag och tisdag också sen fattar ja ett beslut efter det! :D

ja sen va vi ju på föräldragruppen. alltid lite nervöst att lyssna om förlossningen men det ska ju gås igenom. finns lixom ingen återvändo. Och igår så tittade vi på en film och ja kunde komma på mig själv med att längta lite tills det är dax. det såg nästan lite mysigt ut under vissa faser och jag kan tänka mig att ja och Robin kommer uppleva en slags närhet som man inte upplevt tidigare. båda bara går och längtar efter att ens lilla barn ska komma ut. Robin frågade sen hur ja ville att han skulle va under förlossningen, om de va något speciellt som ja ville att han skulle göra! mitt svar blev att skämma bort mig :) haha..! man får ju passa på lite... få en massa massage och bli kliad på ryggen och allt vad han nu kan hjälpa till med för att man ska kunna slappna av lite i alla fall!: ) jag känner mig så trygg med han vid min sida, jag vet att han kommer vara helt fantastisk! enda ja är lite orolig för är ju dock om han svimmar, ni förstår vad ja menar ni som känner honom!: D men ja menar han kan ju inte ligga avsvimmad hela tiden så under hans vakna tillstånd kommer han nog vara grym! :D ja tror på dig älskling <3

dagen består annars av plugg och en massa fixande. vi åker ju till stockholm över helgen så ja får nog se till att packa lite grann! ska bli så mysigt att komma iväg och tillbringa tid med Robin och mina fina vänner <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0