...

tentan är avklarad och kommer säkert få ångra att ja skriver detta men det kändes faktiskt bra! så nu är det bara att vänta och se igen..! va ju ett tag sedan ja räknade matte så om det är något slarvfel så hade jag inte blivit så förvånad. nu är det nästa tenta som gäller vilken är den sista. det är rätt sjukt när man tänker efter men nu är sista tentan som jag ska plugga till på ett år! så bara att köra på för snart är det avklarat.

praktik nr 2 börjar ju nästa vecka. och ohhh yes vilken ångest jag har inför den. för det första kommer ja klara det? ja är ju ett svar ja gärna vill kunna ge mig själv men ja försöker vara realistisk och va inställd på att de kanske inte går för att inte bli för besviken. ryggen är ju som sagt inte den bästa. och det är inte för att det är tungt och så där utan det är ju mina leder som är problemet. och det går ju inte att göra så mycket åt heller. sen har vi det där som kallas foglossning.. jo visst det har kommit till mig också. så länge jag tar det lugnt och gör allt i ett lugnt tempo så mår ja bra! men om ja ökar takten till bussen så gör det ont. och det är ingen skön känsla. de känns som någon sparkat en i skrevet rent ut sagt..
dessutom spänner magen och börjar göra ont när tempot blir för högt.. sammandragningar och något ja tror kan va förvärk känner ja av.. och då ska man ju ta det lugnt.

va hos läkaren i förra veckan och hon ville nog helst sjukskriva mig. men de tjänar ja ju ingenting på utan måste kämpa vidare. men nu börjar ja förstå vad hon menade. hade ja jobbat hade ja gärna tackat ja till den där sjukskrivningen.

den andra saken som ger mig ångest med praktiken är pendlingen. det kommer bli låånga dagar.. har ja en morgon tur så måste ja ta tåget 04.45, vilket innebär att ja får gå upp 03.45,, 03!!! det är ju sjukt tidigt. kommer då vara hemma vid 17.30 om tågen går som de ska. Om jag har en kvällstur så kommer ja få ta tåget 11.45 och kommer vara hemma 23.30. känns helt jäkla underbart ju!! :)

nu har ja fått gnälla av mig lite också men ni kan ju inte bara få den mysiga och härliga sidan av graviditeten. för visst har den nackdelar också men dom står man gärna ut med när man vet vad som väntar en i slutet! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0